Limes

Sinds de zomer van 2021 is de Neder-Germaanse Limes onderdeel geworden van de werelderfgoedlijst van Unesco. Een grote stap om een belangrijk stuk geschiedenis te behouden. De Romeinse invloed op Europa is wellicht groter dan veel mensen zich realiseren. Er zijn maar weinig plekken in Europa die niet door Romeinse invloed zijn geraakt. De duizenden kilometers aan grenzen van het rijk vormen daarom ook een bijzonder interessante smeltkroes van mensen en culturen.

Het doel van het project is om een achtdelige serie te produceren waarin verschillende thema’s worden behandeld die te maken hebben met de Limes. In elke aflevering wordt de kijker meegenomen naar een grote locatie aan de Limes om het heden met het verleden te verbinden. Zo zal in de kijker mee worden genomen naar Nijmegen en Xanten. Hierbij maken we onder andere gebruik van een persoonlijk verhaal waarbij de kijker een kijkje krijgt in het leven van een personage in de tijd van de Romeinen, passend bij het thema.

Wilt u meer weten over het project Limes? Neem gerust contact met ons op via onze contact pagina: https://stichtingpastpresent.nl/contact/

%d bloggers liken dit: